1. myyntitapaamisen ilmainen&nopea onnistumisen mittari
Jan Eriksson

1. myyntitapaamisen ilmainen&nopea onnistumisen mittari

Olen kehitellyt tapaamisagendaani usein. Olen kehitellyt tuotteitamme paljon. Olen remontoinut oikeastaan kaikkea vähän kokoajan.

Siis tottakai kaikki tähtää siihen, että asiakkaamme saisivat enemmän myyntiä.

Silloin myös kun kehittyy jatkuvasti ei välitä kilpailijoista liikaa. Ja on myös paljon avoimempi jakamaan omaa huippuosaamistaan, koska tietää oman osaamisen jokatapauksessa menevän eteenpäin jatkuvasti.

Aika ajoin käyn esittelemässä asiakkaillemme uusia ideoitamme heille.

Pari asiakasta on tokaissut tapaamisen ideoitten jälkeen minulle suurinpiirtein näin:

“Miksi tätä ei tehty silloin, kun uudistettiin kotisivut?”

Hyvä kysymys, siihen on myös hyvä vastaus.

Kotisivu tehtiin noin 3 vuotta sitten ja sinä aikana olemme jatkuvasti opiskelleet uutta sekä miettineet miten pystymme auttamaan asiakkaitamme saamaan lisää myyntiä digimarkkinoinnin avulla. Jos meillä ei olisi missään vaiheessa 3 vuoden tapaamisten aikana mitään "isoa uutta" pöytään tuotavaa, niin miksi joku haluaisi pitää meidät kumppanina?

Kehitellessäni tapaamisagendaani olen mielestäni epäonnistunut aika pahasti tässä vuosien varrella. Olen varmasti tehnyt paljon hyviä asioita, mutta harmikseni myös paljon huonoja.

Ehkä huonoin asia kaikista on ollut se, että en ole ollut tarpeeksi kriittinen siihen miten tapaaminen meni. Olen ollut semi yltiöpositiivinen ja ajatellut, että tuo oli kyllä todella hyvä tapaaminen. Siitä jäi todella hyvä fiilis. Vaikka itseasiassa ostaja ei ollut lähelläkään ostamista.

No mikä sitten on mielestäni hyvä myynnin mittari onnistuneeseen 1. myyntitapaamiseen, joka vielä on ilmainen&nopea.

Tässäpä se:
Pyydä ostajaa suosittelemaan 1-3 henkilöä, jolle voit esitellä ideoitasi.

Jos hän suostuu siihen, niin olet mielestäni onnistunut. Jos hän ei suostu, et ole onnistunut.

Make sense?

Tänäpäivänä vaikka saankin suositteluja, niin mietin jatkuvasti miten olisin voinut kuunnella paremmin, kysyä parempia kysymyksiä, avata jonkin tietyn asian selkeämmin ja vakuuttavammin.

Miten sinä mittaat tapaamistesi onnistumisen? Toki minäkin mittaan miten moni johtaa lopulta kauppaan. Onko muita tapoja?

Jos sinua kiinnostaa päästä laadukkaisiin tapaamisiin, kannattaa ladata ilmainen opas tästä alta heti klikkaamalla kirjan kuvaa:

Lue seuraava


Lue edellinen
Mistä Löydän Yritykseni Facebook Sivun Tykkääjät?
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps