3 Oppia The Ultimate Sales Machine Kirjasta
Jan Eriksson

3 Oppia The Ultimate Sales Machine Kirjasta

Olen liian pitkään miettinyt, että haluan jakaa vinkkejä lukemistani myyntikirjoista.

Nyt on mietitty tarpeeksi kauan ja tässä tulee ensimmäiset 3 oppia Chet Holmesin kirjoittamasta kirjasta The Ultimate Sales Machine.

Kirjan taisi alunperin suositella minulle noin 5-6 vuotta Timo Merikallio, kiitos siitä.

Oppi #1: 7% kohderyhmästäsi miettivät ostamista ja vain 3% ovat ostamassa nyt

3 Oppia The Ultimate Sales Machine Kirjasta: Kuva #2

Chet Holmes on nuomannut sen, että oli kyse mistä tahansa tuotteesta tai palvelusta ja sen koko potentiaalisesta kohderyhmästä. Niin siitä noin 3% ovat valmiita ostamaan heti. Noin 7% ovat avoimia ostamiselle, mutta he tarvitsevat vielä enemmän tietoa. 90% eivät ole avoimia ostamiselle eivätkä mieti ostamista. Voisitko sinä ottaa omassa myynnissäsi huomioon paremmin näitä, jotka eivät vielä ole valmiita ostamaan? Entä sitten markkinonnissa?

PrimeWebissa uskomme, että tekin pystytte erottumaan kilpailijoistanne auttamalla asiakkaitanne opettamalla heitä.

Oppi #2: Älä turhaan pyytele anteeksi

3 Oppia The Ultimate Sales Machine Kirjasta: Kuva #3

Chet Holmes avaa hyvin konkreettisesti miten hänen mielestään kannattaa kirjoittaa jälkimarkkinointi sähköposteja asiakkaille. Tähän liittyen otin kuvan, jossa hän myös muistuttaa siitä ettei pidä pyydellä anteeksi käytettyäsi hänen aikaansa.

Sinulla pitää olla sellainen asenne, että oma aikasi on vähintäänkin yhtä arvokasta kuin asiakkaasi. Muista tämä aina, kun olet palvelemassa asiakkaita.

Oppi #3:  Keskity 100:aan unelma-asiakkaaseen

3 Oppia The Ultimate Sales Machine Kirjasta: Kuva #4

Chet Holmes kertoo lukuisista esimerkeistä, jossa hän on tuplannut eri yritysten myynnin 6-12 kuukaudessa tämän "100 unelma-asiakasta" menetelmän avulla. Menetelmä perustuu siihen, että unelma asiakkaat ostavat huomattavasti enemmän kuin keskiverto asiakas yleensä. Muistaakseni Chet suosittelee, että käytät noin puolet omasta myyntiajastasi "100 unelma-asiakasta" taktiikkaan.

Kannattaa ostaa kirja ja lukea miten se toteutetaan. Hän on kuvannut prosessin hyvin yksityiskohtaisesti.

Kokeilin tätä itse aikaisemmin, mutta sorruin siihen mistä Chet varoittaa. Minulla ei ollut tarpeeksi jääräpäistä päättäväisyyttä pysyä suunnitelman mukana loppuun asti, jotta voisin korjata sadon.

Tämä olikin hyvä muistutus itselle, siitä miten haluan kehittää PrimeWebin myyntiä.

Suosittele PrimeWebin LinkedIn sivulla yhtä myyntikirjaa ja voita yllätyspalkinto. Arvonta suoritetaan 31.3.2016 päivän aikana kaikkien kesken, jotka ovat kommentoineet. Päivitys löytyy ylimpänä tältä sivulta:

https://www.linkedin.com/company/primeweb?trk=biz-companies-cym#

Kun saa oikeanlaista erottuvaa näkyvyyttä digimarkkinoinnin avulla saa myös myyntiä nousuun. Uusia huippumenetelmiä kohdentaa mainontaa tulee jatkuvasti lisää. Pysy ajantasalla lataamalla tuore opas:

Pitäkää lippu korkealla ja lukekaa enemmän.

Lue seuraava


Lue edellinen
Inbound-markkinoinnin Myyntisuppilo B2B Myynnin Näkökulmasta (Osa 2/6)
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps