3 Poimintaa Myyjälle #TuplaaMyyntisi Seminaarista
Jan Eriksson

3 Poimintaa Myyjälle #TuplaaMyyntisi Seminaarista

Kävin Hartwall Areenalla aamulla Johtajatiimin järjestämässä #TuplaaMyyntisi seminaarissa.

En tiennytkään, että meillä on Suomessa paljon hyviä esiintyjiä.

Kiitos:
- Tero Nieminen
- Julius Tuomikoski
- Sani Leino
- Mika D. Rubanovitsch

Erityiskiitos Sanille - esiintymisesi, aitoutesi sekä asiantuntemuksesi inspiroi minua paljon.

Poimin seuraavaksi seminaarista muutamia pointteja, joita voit lähteä kokeilemaan heti omassa myyntityössäsi:

1. Luo 4-6 kysymyksen kysely, jonka lähetät asiakkaille ennen ensimmäistä tapaamista. Selvitä asiakkaan tarvetta, mikä on hänelle tärkeää sekä miten hän yleensä tekee ostopäätöksensä. Vahvista omaa asiantuntijastatustasi samalla kun lähetät kyselyn esim. linkittämällä blogiisi.

PrimeWeb tekee tätä tällä hetkellä ja muistan ensimmäisen kerran, kun olin laittanut sähköpostin asiakkaalle top-5 blogikirjoitustemme kanssa. Asiakas alkoi heti tapaamisen alussa kehumaan ja kommentoimaan yhtä blogikirjoitustamme. Ei paha. Toki meillä on lähestymisessä vielä kehitettävää. Poimin idean jo jonkin aikaa sitten Rubanovitschin LinkedIn:ssä jaetusta artikkelista. Kiitos siitä.

2. Suurin osa ostajista haluavat standardisoituja helposti ostettavia ratkaisuja hintojen kera, eivät räätälöityjä. Tämä perustui tutkimustulokseen, joka löytyy Ostovallankumous kirjasta (joka on kotona).

Rubanovitsch kertoi, että Johtajatiimi oli pitkään itse räätälöinyt räätälöintien perään asiakkaille. Tutkimusten perusteella tämä ei kannata. Ostaja haluaa mieluummin paketteja, jotka ovat helppoja ostaa.

3. Sosiaalinen myynti on suhteen vahvistamista - suhde on tärkeämpi kuin kauppa

Tarkoitus on siis luoda aktiviteetteja myyntiprosessiisi, jossa nykyisten aktiviteettien väliin lisäät esim. yhden kevyen suhdetta vahvistan toimenpiteen.

Muutamia ideoita miten voit toteuttaa sitä:

Lähetä ennen soittoa meili, jossa mainitset yhteisen tutunne LinkedIn:ssä ja kysy miten hän tuntee henkilön.

1. Soitto

Lähetä 4-6 kysymyksen kysely asiakkaalle ennen tapaamista.

2. Ensitapaaminen

Suosittele tapaamisenne perusteella hyödyllistä kirjaa.

3. Toinen tapaaminen

Tee kevyt kilpailija-analyysi ja lähetä tulos asiakkaalle.

Ei muuta tällä kertaa. Kohtiin 1) ja 3) olisi hauska kuulla sinulta konkreettisia esimerkkejä.

Yksi kehitysehdotus #tuplaamyyntisi jengille: laittakaa Vichypullot penkkien päälle ennen tapahtuman alkua.

Loistava setti. Kiitos.

Jos sinua kiinnostaa saada uusasiakashankinnan hintaa alaspäin, niin suosittelen oppaamme lataamista:

Lataa opas

Lue seuraava


Lue edellinen
Näin minä saan potentiaalisia asiakkaita soittamaan minulle takaisin
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps