
5 Vinkkiä Kehittää LinkedIn Mainontaa Tuottamaan Enemmän Liidejä
Vinkki #1: Vaihda mainoksen kuva
Sanotaan, että olet luonut 5 mainosta ja yksi suoriutuu paljon huonommin kuin muuta. Ennen kuin vaan pysäytät mainoksen kokonaan kannattaa kokeilla kuvan vaihtamista. Kuvan vaihtaminen voi vaikuttaa paljon mainoksen suoritukseen.
Kokeile esim. viikon aikana luoda A/B testi toisella kuvalla. Luo siis toinen mainos samalla viestillä mutta vaihda kuva ja seuraa suoriutuuko uusi mainos huomattavasti paremmin.
Kuvan on syytä olla herättävä sekä liittyä aiheeseen. Yleensä yksinkertaiset ja helposti tunnistettavat kuvat toimivat paremmin kuin kiireiset ja epämääräiset.
Vinkki #2: Puhuttele kohdeyleisöä viestissä
Saat todennäköisemmin oikean henkilön klikkaamaan jos puhuttelet häntä viestissä.
LinkedIn mainonnan avulla voit kohdistaa mainoksesi henkilöille, joiden titteli on esim. markkinointipäällikkö. Voisit viestissä näin puhutella markkinointipäällikköä esim. "Markkinointipäällikkö: tiesitkö, että LinkedIn tarjoaa uskomattoman helppokäyttöisiä ja ylivertaisen tehokkaita markkinointikikkoja, joiden avulla erotut kilpailijoista, sekä viekoittelet päättäjät huomioimaan yrityksesi?"
Vinkki #3: Tarjoa klikeistä enemmän
Jos mainoksesi ei saa näyttökertoja voi tämä johtua liian alhaisesta hintatarjouksesta (bid). LinkedIn antaa aina ehdotuksen CPC/CPM hintatarjouksesta. Ehdotuksella pitäisi jo saada näyttökertoja mutta on myös mahdollista tarjoa vaikka tuplasti ehdotuksesta. Näin varmistat mainoksesi näkyvyyden, joskin klikit maksavat siinä tapauksessa enemmän.
Onneksi hintatarjouksen tuplaaminen ei tarkoita, että oikeasti maksaisit tuplasti enemmän klikeistä. Klikkien hinnat voivat usein kuitenkin olla ehdotetun hintatarjouksen alapuolella.
Vinkki #4: Mainosta ryhmille
Hyödynnä LinkedIn ryhmiä mainonnassa. LinkedIn:ssä käyttäjät ilmoittavat kiinnostuskohteensa/osaamisensa myös osallistumalla ryhmiin. Näille ryhmille on myös mahdollista kohdistaa mainontaa. Alla olevassa esimerkkissä olen valinnut ryhmä "B2B myynnin ammattilaiset":
Vinkki #5: Testaa sama mainos eri kohderyhmille
Kohdryhmien A/B testaamista voi kokeilla jos et ole varma mikä kohderyhmä vastaa paremmin mainokseesi. Voisit esim. luoda kaksi kampanjaa kohderyhmillä:
- B2B Myynnin ammattilaiset ryhmä
- Työtehtävänä myyntityö:

Yhden tai parin viikon jälkeen voi verrata tuloksia ja pysäyttää huonommin toimiva kampanja.
Vaikka LinkedIn mainonnassa on rajalliset mahdollisuudet optimoida kampanjaa niin A/B testausta voi tehdä hyvin viestillä, kuvalla, kohderyhmällä. Muista ainakin panostaa seuraaviin.
- Valitse oikea kohderyhmä
- Luo kiinnostava mainos herättävällä ja oleellisella kuvalla sekä viestillä
- Luo hyvä laskeutumissivu mainoksillesi
Viimeistä kohtaa ei saa unohtaa. Jos mainoksesi saa korkean kilkkisuhteen mutta et saa yhtään liidiä mainonta ei toimi. Tämä johtuu todella usein huonosta laskeutumissivusta.
Myyjä: Tarkista onko sähköpostisi salasana myynnissä mustilla markkinoilla
Lue edellinen
Paras Tunne Minkä Olen Ikinä Kokenut Myyntitapaamisessa