6 askelta, jolla myyt lumilapioita kuin voita

6 askelta, jolla myyt lumilapioita kuin voita

Mitä mieltä Google on mainoksesta "MegaKauppa.fi:stä saat kaikkea mitä olet koskaan tarvinnut!"? Google pisteyttäisi tämän mainoksen huonosti kaikille hakusanoille paitsi MegaKauppa. Koska mainos ei muuten liittyisi mitenkään suoraan hakusanaan.

Jos minä kirjoitan Googleen esim. lenkkeilykengät en halua nähdä mainoksia, jotka sanovat: "Kaikki urheiluvälineet meiltä" tai "Urheilua ihmisille". Haluan nähdä sivuja, joitten otsikot ovat: "Lenkkeilykengät juoksijoille", "Lenkkeilykengät: 50-70 €", "Lenkkeilykengät: Nike" tai  "Lenkkeilykengät: Adidas".

Nyt ei myydä lenkkeilykenkiä vaan lähdetään myymään lumilapioita rajatulle kohderyhmälle.

Seuraavaksi kuusi askelta miten rajataan kohderyhmää:

  1. Sijainti: Helsinki. Espoolaisilla ja Vantaalaisilla löytyy todennäköisemmin jo entuudestaan lumilapio.
  2. Demografia: mies, jolla on hyvät tulot.
  3. Persoonallisuus: status on tärkeää.
  4. Käytös: nauttii autolla ajamisesta.
  5. Ajankohta: lunta on todella paljon tai sitä on odotettavissa.
  6. Pelko ja hyöty: vältät nolot ratikkaselittelyt ja pääset taas nauttimaan ajamisesta.

6 askelta, jolla myyt lumilapioita kuin voita: Kuva #2

Googlen hakukonemainos hakusanalle lumilapio voisi näyttää tältä:

nettisivut-lumilapio.jpg

Jaa mielellään kokemuksesi onnettomista ja onnistuneista mainoksista.

Lähteet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Market_segmentation
http://sethgodin.typepad.com/

Lue seuraava


Lue edellinen
Arvioi hakukonemainontasi tehokkuus 5 kysymyksen avulla

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps