B2B Myyjä: 1 Vaikea & 1 Über Helppo Kikka Jäädä Ostajan Mieleen
Jan Eriksson

B2B Myyjä: 1 Vaikea & 1 Über Helppo Kikka Jäädä Ostajan Mieleen

Luin jotain copy kirjaa kauan sitten ja siinä suositeltiin, että kannattaa käyttää metaforia esim. omista harrastuksistaan oman bisneksen avaamisessa.

Mietin, että olimme molemmat Hafrénin kanssa pelanneet shakkia lukiossa suhteellisen aktiivisesti. Olimme molemmat vähintään 3 parhaan joukossa lukiossa. 3 parasta lukion shakkiturnauksesta kutsuttiin aina mukaan Loviisan rehtorin shakkiseuraan ja olimme molemmat saaneet kutsun. Runebergs Shacknattssällskap järjesti ja järjestää edelleen kerran vuodessa tapahtuman, jonne kaikki jäsenet kutsutaan pelaamaan yöturnausta. Turnaus alkaa yleensä perjantaina 15:00 ja päättyy seuraavana lauantaina noin 11:00 aikoihin.

Lähdin suunnittelemaan esitettä vanhalle “Kotisivut Kasvuyritkselle” palvelullemme Johannes Eret:in (www.px8.fi) kanssa. Hyvä tyyppi, suosittelen. Käytimme esitteessä sitten tällaista shakkiteemaa. Löysin shakista myös yhtymäkohtia siihen miten suunnittelimme asiakkaidemme digimarkkinointia:

  1. “Ei kannata tehdä kaikkea kaikille”. Tätä voi verrata siihen, että siirtää jokaista nappulaa vuorotellen.
  2. “Fokusoi omia vahvuuksiasi kilpailijan heikkouksia vastaan”. Voittamisen perusfilosofia, veikkaan monessa lajissa.
  3. “Jos ei tee siirtoja tarpeeksi nopeasti, niin häviät vastustajalle ajalla”. Tämä konkretisoituu tietenkin shakissa, kun pelataan ajalla.


Lopulta innostuin tästä “Jos ei tee siirtoja tarpeeksi nopeasti, niin häviät vastustajalle ajalla”, että päätin ottaa 1 minuutin pikashakkiottelun tapaamisten aikana. Tämä sopi mielestäni silloin hyvin agendaan ja veikkaan, että moni muisti minut tämän jälkeen.

Tämä edusti tätä B2B myyjän vaikeaa tapaa jäädä mieleen. Keksitkö itsellesi vastaavanlaista erottuvaa tapaa? Kerro ihmeessä kommenteissa, jos sain sinut inspiroitumaan.

Über helppo tapa B2B myyjä pystyy erottumaan liittyy lähettämiisi sähköposteihin ostajalle.

Miten sinä yleensä allekirjoitat sähköpostisi?

  • “Yst. terv.”
  • “Y.t.”
  • “Ystävällisesti”
  • “[Nimesi]”
  • “ “

Entä, jos kokeilist jotain näistä:

  • “Tsemppiä”
  • “Menestystä”
  • “Energiaa”
  • “Loistavaa viikkoa”

Se tuntui vähän hassulta aluksi. Nyt olen kokeillut jo niin monta erilaista allekirjoitusta, että en häpeile kokeilla oikeastaan mitä tahansa uutta mielenkiintoista ideaa.

Tiedän, että sinä erotut tämän avulla, koska moni meidän asiakas on siitä maininnut minulle.

Jotkut asiakkaat heittävät nykyään usein kun lähden heidän toimistolta että:
“Ja tietenkin Tsemppiä”

Jos unohdetaan tuotteet ja palvelut sekä asiantuntemuksesi hetkeksi, niin miten sinä myyjänä yrität erottua kilpailijoistasi?

Jos sinua kiinnostaa saada uusasiakkaan hankintahintaa alaspäin, niin suosittelen lataamaan ilmaisen oppaamme kilkkaamalla kuvaa:

Lue seuraava


Lue edellinen
Sähköpostilistan Ostaminen Osa 2: Älä Ilmoita Vastaanottajalle Viestisi Olevan Spämmiä
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps