B2B Myynnin Johtaminen - Antaisiko Brian Tracy Myyjillesi Potkut?
Jan Eriksson

B2B Myynnin Johtaminen - Antaisiko Brian Tracy Myyjillesi Potkut?

Muistaakseni se oli 2013, kun Marko Jalkanen Nordic Business Forum:lta soitti minulle. Hän myi minulle lippua heidän päätapahtumaan, jonka teemana oli johtaminen tai jotain siihen liittyvää. Kerroin hänelle, että olemme kahden hengen organisaatio ja panostamme tällä hetkellä myymiseen. Ja että heti kun heillä on myyntiin fokusoiva tapahtuma olen kiinnostunut.

Sattumalta Nordic Business Forum:lla oli vireillä Brian Tracyn kanssa Sales Mastery Day Tallinnassa. Tapahtuman liput tuli myyntiin pari kuukautta ensimmäisen soiton jälkeen ja Marko muisti tarpeeni. Hän soitti minulle ja tarjosi lippuja Brianin seminaariin ja ostin heti.

Kiitos Marko hyvästä palvelusta.

Seminaari oli monella tavalla super inspiroiva minulle. Etenkin se, että näin Brianin livenä kuunneltuani satoja tunteja häntä autossa sekä luettuani lukuisia hänen kirjoja. Asiakkaatkin huomauttivat tapaamisissa seminaarin jälkeen, kun toistin Brianin oppeja heille, että sinähän olet ihan oikeasti inspiroitunut.

Noniin, mennään itse aiheeseen. Eli, miten sinä voit tarkistaa antaisiko Brian Tracy myyjillesi potkut?

Brian Tracy sanoi seminaarissa, että tyypillisesti hänet kutsutaan konsultoimaan yrityksiin, kun myynti tökkii. Asiakas haluaa siis Brianin avulla selvittää mikä on syy tähän.

Brian kertoi, että syy on kutakuinkin joka kerta hänen kokemuksen mukaan sama. Syy on se, että myyjät eivät ole tarpeeksi aktiivisia.

Lääkkeenä hän kertoi aina antavansa yhden säännön:

Jokaisen myyjän pitää soittaa vähintään 10 puhelua, joka päivä.

HUOM! Jos myyjä ei soita 10 puhelua päivässä hän saa potkut.

Brian oli aivan ymmällään siitä miten monelle tämä viesti ei vaan mennyt perille eri yrityksissä. Myyjät ajattelivat esim. että 10 soiton tekeminen oli lähinnä suositus. Jota ei siis olisi ollut pakko seurata.

Usein kun Brian panee tämän säännön täytäntöön moni myyjä tippuu pois. Uusia tulee tilalle ja kaikki, jotka jäävät ovat aktiivisempia, korkeampi energiataso tarttuu ja hyviä asioita alkaa tapahtumaan.

Myynti lähtee nousuun.

Oikealla digimarkkinoinmnilla myynnin saa myös nousuun. Pysy ajan tasalla lataamalla oppaamme myyntijohtajalle:

Lue seuraava


Lue edellinen
Liidien Kartoittaminen Kipupisteiden Avulla
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps