Epäonnistuin - Menetimme Erityislaatuisen Asiakkaan, Harmittaa
Jan Eriksson

Epäonnistuin - Menetimme Erityislaatuisen Asiakkaan, Harmittaa

Viime vuoden alkupuolella saimme uuden asiakkaan, Pilkkosetin. Matti Skutnabbin avoin ote potentiaaliseen yhteistyöhön teki minuun heti ison vaikutuksen. Keskustelimme paljon mm. heidän yrityksen tarkoituksesta ja missiosta. Pilkkoset on yritys, joka tarjoaa varainhankintaan valmiit tuotepaketit, työkalut ja ohjeet sen toteuttamiseen. Missionaan heillä on tietenkin se, että mahdollisimman moni onnistuisi hankkimaan varoja omaan tarkoitukseensa tai päästä toteuttamaan esim. leirikoulumatkaa. Käyttivät he varainhankintaan sitten Pilkkosetin tuotteita tai ei. Näin siis minä sen näen.

Kun yhteistyö alkoi oli Matti vieläkin avoimempi ja yhteistyö syveni. Hän kertoi mm. että silloin kun me mahdollistamme heidän kasvun, niin he myös auttavat meitä kehittämään palveluitamme. Ja sitä he myös tekivät. He kertoivat hyvin avoimesti mitä he odottivat meiltä ja miten heidän mielestään palveluitamme voisi kehittää. Ja jos heillä ei ollut ideaa miten palveluitamme voisi kehittää, niin he kertoivat avoimesti että he odottavat meiltä enemmän.

Se että he myös kertoivat korkeammista odotuksista meitä kohtaan, oli erittäin arvokasta meille. Heidän korkeat odotukset puski meitä oivaltamaan viime syksynä uuden palvelutuottemme: PrimeWeb Smartin. Isoin muutos aiempiin palveluihimme oli se, että palvelu oli mediariippumaton. Tärkeintä oli tehdä tulosta, oli digimedia mikä tahansa. Eikä lisämedian/työkalun käyttöönotto vaatinut asiakkaalta minkäänlaista lisämaksua.

Pilkkosetin syksyn korkeasesongin tulos ei tyydyttänyt heitä. Heti tämän jälkeen päätimme alkuvuonna fokusoida pari ensimmäistä kuukautta uusmyynnin käynnistämiseen.

Noina kuukausina tein ison virheen. En ottanut Pilkkosetia mukaan avoimesti kehittämään Smart palveluamme kysymällä heiltä palautetta. Vaikka meillä oli jo harvinaisen avoin keskusteluyhteys. Se harmittaa. Kehitimme Smart palveluamme lähinnä uusmyynnin keskustelujen pohjalta. Saimme myös paljon hyviä ideoita kehittää palvelua HubSpot:in ammattilaisilta, jotka kouluttivat meitä silloin ja vieläkin heidän jälleenmyyjiksi.

Kun lopulta saimme Maaliskuun alussa Smart palveluun isoja kehitysaskelia tehtyä oli se jo liian myöhäistä. Pilkkoset oli päättänyt palkata työntekijän hoitamaan heidän digimarkkinointiaan.

Ymmärrän vasta nyt miten arvokasta tuollainen avoin yhteistyö oli.

Olen miettinyt avoimuutta ja sen merkitystä paljon viime aikoina. Uskon, että avoimuus tulee olemaan yritysten yksi tärkeimmistä tulevaisuuden kilpailukykytekijöistä.

Sen takia minä kirjoitan nyt myös epäonnistumisesta, vaikka se ei tunnu ollenkaan miellyttävältä.

Kiitos avoimesta yhteistyöstä Matti.

Smart tuotteemme tulee hyvin todennäköisesti olemaan meidän kasvun fokus 2-3 seuraavaa vuotta. Se kiinnostaa asiakkaitamme ylivoimaisesti eniten tällä hetkellä.

PW Smart palvelu tuottaa liidejä B2B myyjille. Jos teitä kiinnostaa liidit, niin suosittelen ilmaisen oppaamme lataamista alla:

Pitkää lippu korkealla,
Jan Eriksson

Lue seuraava


Lue edellinen
Hakukoneoptimoinnin Tulosten Tulkitseminen: Search Console ja Analytics Data Syvemmin Integroitu
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps