Erottuminen koetaan vaikeaksi ja kuitenkaan kukaan ei ole samanlainen - eikö olekin hassua?
Jan Eriksson

Erottuminen koetaan vaikeaksi ja kuitenkaan kukaan ei ole samanlainen - eikö olekin hassua?

Keskustelen usein tapaamisissa yrittäjien ja myyjien kanssa heidän haasteista. Osana agendaani on kysyä:

Mitkä ovat myyntinne päällimmäiset haasteet?

Ei kaikilla, mutta monilla on haasteena erottuminen kilpailijoista. Monet ajattelevat, että kilpailijat tarjoavat hyvin samantyylistä palvelua. Ja kun asiakas kokee tämän, alkaa tietenkin hintojen ja takuiden vertailu.

Kun ostaja kysyy: “miksi pitäisi valita teidät”, niin ideaalitilanne on se, että kaikki myyjät vastaavat epäröimättä hyvällä vastauksella. Jos myyjä kokee erottautumisen vaikeaksi, niin vastaus tuskin vakuuttaa ostajan.

PrimeWebin tapauksessa tajusin noin 4 vuotta, että se syy miksi kannattaa valita meidät oli yksinkertainen. Olin luonut digimarkkinoinnin 10 askeleen kasvupolun. Polkua seuraamalla ja sen osa-alueiden toteutuksia hiomalla päästään parempiin tuloksiin. Jos asiakkaan mielestä polku oli looginen ja hyvä, pääsimme myös usein yhteistyöhön.

Myöhemmin polku muutti hieman muotoaan ja kutsumme sitä nykyään omaksi menetelmäksemme / digimarkkinointikehykseksi. Olemme tuotteistaneet PrimeWeb Menetelmän, joka koostuu 9 periaatteesta tehdä digimarkkinointia. Käyn menetelmän 8 periaatetta läpi puheenvuorossani E-Commerce 2015 messuilla. Tämän menetelmän päälle olemme käytännössä rakentaneet koko toimintamme. Jos joku kysyy miksi pitäisi valita meidät vastaan heti: koska tulette saamaan parempia tuloksia menetelmämme avulla. Jos he uskovat menetelmään, niin se auttaa heitä kallistumaan meidän suuntaan valitessaan kumppania.

Joka ikisellä yrityksellä on oma uniikki menetelmänsä sekä prosessinsa toteuttaa omaa liiketoimintaansa. Harva kuitenkin tuotteistaa sitä niin paljon, että tekisi siitä myynnille työkalun saada asiakkaita. Ja markkinoinnille työkalua vakuuttaa potentiaalisia asiakkaita.

Ei kannata miettiä liian vaikeasti asioita. Luokaa rohkeasti in-house oma menetelmänne ja laittakaa se raakileena testikäyttöön ja jatkakaa sen kehittämistä. Siitä se lähtee.

Jos teitä kiinnostaa saada uusasiakashankinnan hintaa alaspäin, niin kannattaa tutustua ilmaiseen oppaaseemme alla:

Pitäkää lippu korkealla.

Lue seuraava


Lue edellinen
Miten Saada Kotisivut Näkymään Googlessa?
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps