Fokusoitu Liidienkeruu LinkedIn Digitaktiikka Tapahtumayrityksille
Jan Eriksson

Fokusoitu Liidienkeruu LinkedIn Digitaktiikka Tapahtumayrityksille

Fokusoitu Liidienkeruu LinkedIn Digitaktiikka Tapahtumayrityksille

LinkedIn.com, siellä missä voi päivittää omaa ansioluetteloaan. Siellä missä Headhunter:it yrittää kaapata huipputekijät yrityksestä toiseen. Siellä missä ihmiset keskustelevat ryhmissä aiheista, joista he välittävät. Siellä missä ei jaeta perheen, koirien tai kissojen kuvia, vaan linkkejä hyödylliseen sisältöön tai inspiroivia sitaatteja.

Okei, joskus myös jotkut levittävät älykkäitä pikatestejä.

Mitä sitten tapahtumayritykset voivat tehdä LinkedIn:ssä?

Otetaan yksi esimerkki.

Tapahtumayrityksiä on varmasti erilaisia, niinkuin on erilaisia autoja. Rajataan esimerkkiä uusasiakastapahtumiin. Mietitään hetki mikä niitten tarkoitus on.

Uusasiakastapahtuman tavoite voi olla sen järjestäjän näkökulmasta esim.
1. Saada uusia potentiaalisia asiakkaita
2. Profiloitua rennoksi yritykseksi
3. Vahvistaa mielikuvaa yllättävästä asiakaspalvelusta
4. Esittäytyä yrityksenä

Kuvitellaan että RennotTapahtumat Oy on tutkinut mitä tavoitteita järjestäjät useinmiten haluavat. Ja että he ovat fokusoineet omia vahvuuksiaan tekemään tapahtumista rentoja.

RennotTapahtumat on määritellyt potentiaalisiksi uusiksi asiakkaikseen listan 100:sta yrityksestä Suomessa. Päättävä henkilö näissä on useinmiten myyntijohtaja.

No miten sitten saadaan niitä liidejä?

LinkedIn digitaktiikka RennotTapahtumat Oy:lle keräämään liidejä voi olla seuraava:

1. Käytä viestin kärkenä blogikirjoituksia esim. tähän tyyliin:
a. "4 Tapaa Tehdä Uusasiakashankintatapahtumasta Rennompi"
b. "Tutkimus Paljastaa: Miksi Rennot Tapahtumat Ovat Tuottavampia"

2. Julkaise linkki kirjoituksiin omalla LinkedIn yrityssivullasi.

3. Sponsoroi nämä yrityssivuilla tehdyt päivitykset.

4. Rajaa sponsorointi valittuihin 100:aan yritykseen. Tiesitkö, että se on mahdollista?

5. Jatka rajaamista henkilöihin, jotka ovat myyntijohtajia. Eikös olekin kätevää.

6. Kun kävijä saapuu lukemaan blogiasi, sinun kannattaa tarjota heille jokin isompi hyödyllinen porkkana. Vaihda tätä vastaan heidän yhteystietoja. Tee esimerkiksi kevyt E-Kirja: "Tee-se-itse Tapahtumat - 20 Esimerkkiä Miten Onnistut".

Eteenpäin.

Energiaa ja pitäkää lippu korkealla,
Jan Eriksson

Lue seuraava


Lue edellinen
Mitä On Arvopohjainen Digimarkkinointi? Ja Miksi Koulutusfirmoja Pitäisi Kiinnostaa?
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps