Kutkuttaisiko Huippumyyjään Palkkaaminen? Vältä 3 Ratkaisevaa Ilmoitusvirhettä
Jan Eriksson

Kutkuttaisiko Huippumyyjään Palkkaaminen? Vältä 3 Ratkaisevaa Ilmoitusvirhettä

Okei, voin myöntää, että ei olla näitä pointteja vielä itse kokeiltu. Ollaan kyllä muutamia myyjiä testattu, mutta ne olivat tuttuja.

Poimin osan pointeista Chet Holmesin - The Ultimate Sales Machine kirjasta ja osan ajattelen itselleni olevan tärkeitä, jos minä hakisin myyjäksi yritykseen.

Yleisesti haluan vielä sanoa, että suurin osa yritysten laatimista työpaikkailmoituksia ovat vaatimattoman informatiivisia.

Alla yksi esimerkki:

——

B2B­ myyntipäällikkö, Rekrytointiyritys, Vantaa

Etsimme asiakkaallemme B2B­ myyntipäällikköä. 

Asiakkamme on äänen, kuvan ja markkinoinnin ammattilainen. Luomme miellyttäviä ja kiinnostavia asiakaspalveluympäristöjä, joissa asiakkaat viihtyvät. Tuotamme asiakkaillemme markkinointi­ ja mainontaratkaisuja monien eri aistien välityksellä.

Myyjänä olet yhteydessä yrityksiin puhelimitse sekä kasvotusten. Kartoitat ja kontaktoit potentiaalisia asiakkaitamme. Tehtävässä hoidat koko myyntiprosessin läpi. Myyntialueena on koko Suomi, joten onhan elämäntilanteesi sellainen, että olet valmis matkustamaan.

Työssä menestyminen ja kehittyminen edellyttävät kokemusta B2B­myynnistä, intohimoa yrittämiseen sekä asiakashankintaan. Konsultatiivinen myyntityyli mm. mielikuvien avulla, vakuuttava tapa kommunikoida ja hyvät argumentaatiotaidot tuovat varmasti tulosta. Sinulla on positiivinen ja oma­aloitteinen asenne työntekoon.

Tarjoamme monipuolisen ja haastavan työnkuvan, jossa pääset kehittämään itseäsi sekä vakituisen ja kokopäiväisen työsuhteen, johon sisältyy autoetu

Mikäli kiinnostuit tehtävästä jätä hakemus palkkatoiveineen heti! Paikka täytetään sopivan tekijän löydyttyä. Lisätietoja avoimesta työpaikasta voi kysyä sähköpostitse: rekrytoija@yritys.fi

——

Yllä oleva edustaa mielestäni työpaikkailmoitusta, jolla saadaan perusmyyjä. Oletko eri mieltä?

Näin minä lähtisin myymään tehtävää ja yritystä ilmoituksessa:

#1 Otsikko uusiksi

Otsikkona oli siis:
B2B­ myyntipäällikkö

Entä jos se olisi ollut:
B2B­ Huippumyyntipäällikkö (Jopa 15 000 € / kk)

Jos mainitset esim. minimipalkan, niin tulet samaan hakijoita, jotka tyytyvät siihen.

#2 Yritysesittelyssä kilpailuedut esille

Yritysesittelyssä kerrotaan pelkästään mitä yritys tekee:

Audience First on äänen, kuvan ja markkinoinnin ammattilainen. Luomme miellyttäviä ja kiinnostavia asiakaspalveluympäristöjä, joissa asiakkaat viihtyvät. Tuotamme asiakkaillemme markkinointi­ ja mainontaratkaisuja monien eri aistien välityksellä.

Entä jos siinä olisi tuotu kilpailuetuja esille (nämä ovat omia keksimiäni):

Audience First on kehittänyt uniikin menetelmän luoda miellyttäviä ja kiinnostavia asiakaspalveluympäristöjä, joissa asiakkaat viihtyvät. Menetelmämme erottaa meidät selkeästi kilpailijoistamme ja se onkin usein pääsyy miksi asiakkaamme haluavat ostaa nimenomaan meiltä.

#3 Merkityksellisyys ja yrityskulttuuri esille

En lyötänyt kummastakaan oikeastaan yhtään mainintaa ilmoituksessa. Merkityksellisyyttä yritys voisi korostaa esim. sillä, että he mainitsevat oman missionsa. Audience First:lla se voisi olla: 

Tehdä Suomen asiakaspalveluympäristöistä mallimaa koko maailmalle.

Vaikka myyntijohtaja on paljon tien päällä, niin yrityskulttuurin merkitys on iso. Onko teillä esim. perjantaiperinnettä? Käyttekö talvilomalla Levissä yhdessä firman piikkiin? Onko teillä perinteinen hierarkkinen organisaatiomalli vai oletteko kaikki samalla tasolla? Kannustetaanko itsensä kehittämiseen ja avoimuuteen? Miten tuette ja kannustatte toisianne? Minkälaisia ihmisiä teillä on töissä?

....

Jos haluat pienentää asiakashankinnan kustannusta, niin oppaastamme saat vinkkejä tähän:

Lue seuraava


Lue edellinen
B2B Myyjä: 1 Vaikea & 1 Über Helppo Kikka Jäädä Ostajan Mieleen
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps