Ilmaiset Yrityshakemistot Suomessa: Miten Liidejä Löytää Hakemistoviidakosta?
Måns Hafrén

Ilmaiset Yrityshakemistot Suomessa: Miten Liidejä Löytää Hakemistoviidakosta?

Onko budjetti tiukilla etkä halua maksaa yhteystiedoista?  Meidän tapauksessa näin oli ensimmäiset vuodet toiminnastamme. Ilmaiset yrityshakemistot mahdollistavat liidien keräämisen ilman suoria kustannuksia. Kylmäsoitto (cold calling) oli myös pääasiallinen myyntitapa, joten manuaalista työtä oli pakko tehdä seulatakseen potentiaalisia yrityksiä. 

Olemme viime vuosina myös käyttäneet maksullista Fonectan palvelua yhteystietojen keräämiseen kylmäsoittoa varten. Maksullisesta palvelusta saa näppärästi yhteystiedot ladattua excel-muotoon ja siitä vaikka Gmail:in kontakteihin. Ilmaisia yrityshakemistoja kuitenkin löytyy jonkin verran ja tässä kirjoituksessa esittelen minun Top 4.

Fonecta Finder

Osoitteessa www.finder.fi löytyy Fonectan ilmaisversio. Työkalu antaa mahdollisuuden löytää yrityksiä esim. liikevaihdon ja henkilöstön mukaan. Katso video:

 
Finder.fi antaa maksimissaan 200 tulosta, joten jos hakusi tuottaa enemmän tuloksia et näe kaikkia.
 

Suomen Yritykset yritysrekisteri

www.suomenyritykset.eu ei anna yhtä monta muuttujaa hakuun kuin finder.fi. Voit hakea kunnan ja toimialan mukaan. Tässä palvelussa voit kuitenkin katsoa kaikki yritykset läpi vaikka hakusi vastaisi esim. 500 yritystä. Katso video:

 

Satakanta - Satakunnan yrityshakemisto

Satakanta ei omalla kohdalla ole kovin hyödyllinen yrityshakemisto (yrityksemme sijainnista johtuen).  Satakunnassa toimiville yrityksille se voi kuitenkin toimia hyvin. www.satakanta.fi/index.aspx antaa myös mahdollisuuden hakea postinumeron mukaan. Katso video:

 

Yritysopas

Yritysopas.com tarjoaa yritysten selaaminen palvelun/tuotteen mukaan. Tämän jälkeen on myös mahdollista rajata tulokset esim. kaupungin mukaan.

 

Varmasti muitakin hyviä ilmaisia yrityshakemistoja löytyy.  Kirjoita ihmeessä kommentteihin muita hyviä hakemistoja kaikkien tietoon. 



Johtopäätös

Ilmaisia hakemistoja löytyy ja on mahdollista löytää potentiaalisia asiakkaita tuotteillesi/palveluillesi ilman suoria kustannuksia. Aika on kuitenkin myös kortilla ja ilmaisista hakemistoista etsiminen voi olla hyvinkin aikaa vaativaa. 

Proaktiivinen myynti (kylmäsoitto) on mielestäni aina tärkeää B2B yrityksessä. Reaktiivinen myynti, jossa potentiaalinen asiakas on jo jollain tavalla osoittanut kiinnostuksensa yritykseesi, on yleensä mukavampaa. Suosittelen luomaan myös markkinointistrategian liidien keräämiseen reaktiivista myyntiä varten. Me autamme yrityksiä tässä sekä inbound (PW Heart), että outbound menetelmien (PW Smart) avulla.

Voit seuraavaksi tutustua oppaaseemme, jossa esitämme 3 konkreettista esimerkkiä liidien keräämiseen myyntitiimille digitaalisen markkinoinnin avulla.

Lataa opas ilmaiseksi

Lue seuraava


Lue edellinen
Myyjä: Oletko Riskinottaja? Pisteytä Itsesi 0-10 Tekemällä Pikatestin
image description

Kirjoittanut Måns Hafrén

Tech genius

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps