Liidistä Asiakkaaksi - Milloin  On Oikea Aika Soittaa?
Måns Hafrén

Liidistä Asiakkaaksi - Milloin On Oikea Aika Soittaa?


Kirjoitin aikaisemmin myyntisuppilosta Inbound-markkinoinnissa. Tässä kirjoituksessa keskitytään pieneen osaan myyntisuppiloa, markkinoinnin hyväksymään liidiin ja myynnin hyväksymään liidiin.  Alla vielä kuva miten sen määrittelin.

Liidistä Asiakkaaksi - Milloin  On Oikea Aika Soittaa?: Kuva #2
 

Markkinoinnin hyväksymän liidin määritys markkinointi- ja myyntitiimin on syytä tehdä yhdessä. Näin molemmat ovat samalla aaltopituudella milloin liidistä tulee kuuma ja siirtyy markkinoinnista myynnille.

Markkinointiautomaation avulla liidit siirtyvät yhdestä vaiheesta toiseen esim. jonkun sisältötuotteen latauksen kautta tai vaikka demo-tunnusten pyynnön kautta. 

Kunhan Markkinoinnin hyväksymä liidi on alusta asti määritelty hyvin ja suppilon automaatio toteutettu oikein, myyjän on syytä ottaa koppi liidistä kun siitä tulee "Markkinoinnin hyväksymä liidi". Tässä vaiheessa myyjä voi vielä validoida liidi - varmistaa, että liidi oikeasti on kuuma.

Mikäli myyjänkin mielestä liidi on kuuma lidistä tulee "Myynnin hyväksymä liidi".  Tämän jälkeen ollaan jollain tavalla yhteydessä tähän liidiin. Voidaan soittaa suoraan tai vaikka lähestyä pehmeämmin puhelinpyynnöllä sähköpostitse.


 

Kun halutaan liidistä asiakas on tärkeää olla yhteydessä oikealla hetkellä. Jos otat yhteyttä liian aikaisin on mahdollista, että sinut tyrmätään suoraan puhelimessa. Jos taas olet yhteydessä liian myöhään on mahdollista, että liidi on jo löytänyt toisen palveluntarjoajan. 

Määritä kuuma liidi hyvin ja automatisoi suppilon vaiheet, jotta myyntitiimi saa heti ilmoituksen kuumasta liidistä. Näin palvellaan liidiä kun hän oikeasti tarvitsee palvelujasi.

Voit myös tutustua oppaaseemme, jossa esitämme 3 konkreettista esimerkkiä liidien keräämiseen myyntitiimille digitaalisen markkinoinnin avulla.

Lataa opas ilmaiseksi

Lue seuraava


Lue edellinen
Myyntiprosessin Vaiheet - Miten Saat Myyjäsi Muistamaan Ne Ikuisesti?
image description

Kirjoittanut Måns Hafrén

Tech genius

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps