Miten Facebook Mainonta Toimii Kaksoisolentokohderyhmillä
Måns Hafrén

Miten Facebook Mainonta Toimii Kaksoisolentokohderyhmillä


Kaksoisolentokohderyhmä kuulostaa minun korviini aika hassulta. Englanniksi Facebook käyttää termiä look-a-like, joka mielestäni kuvaa paremmin mistä on kyse. Luodaan siis kohderyhmä, jonka ihmiset ovat samankaltaisia kuin toisessa kohderyhmässä.

Askel 1: Luo mukautettu kohderyhmä

Miten Facebook Mainonta Toimii Kaksoisolentokohderyhmillä: Kuva #2

Voit luoda kohderyhmän seuraavien kriitereiden mukaan:

  1. Asiakaslista/Käyttäjälista
    Jos sinulla on lista asiakkaiden sähköposti-osoitteista tai puhelinnumeroista, näitä voi käyttää kohderyhmän luomiseen. Lista voisi myös koostua esim. uutiskirjeen tilaajista
  2. Sivuston liikenne
    Luo ryhmä esim. kakista sivuston kävijöistä. Tämä vaatii Facebook Pikselin asennusta nettsivustolle
  3. Facebook Sovelluksen käyttäjät

Askel 2: Luo kaksoisolentokohderyhmä luodun ryhmän perusteella

  1. Valitse lähteeksi äsken luotu kohderyhmä
  2. Valitse käyttäjän maa
  3. Valitse kohderyhmän koko.

Kohderyhmän voisi esimerkiksi olla 1% Suomen kansalaisista, jotka muistuttavat eniten www.primeweb.fi nettisivuston kävijöitä:

Miten Facebook Mainonta Toimii Kaksoisolentokohderyhmillä: Kuva #3

HUOM! Lähde kohderyhmässä on oltava vähintään 100 henkilöä, jotta kaksoiolentokohderyhmän luominen onnstuisi.

Askel 3: Luo uusi mainosjoukko kohderyhmällesi

Valitse mainosryhmän "Mukautettu kohderyhmän" kohdalla äsken luotu kaksoiolentoryhmä.

Miten Facebook Mainonta Toimii Kaksoisolentokohderyhmillä: Kuva #4

Ja näin mainoksesi näkyy kaksoisolentokohderyhmällesi. Voit rajoittaa vielä yleisöä (niin kuin muissakin kampanjoissa) esimerkiksi iän, sukupuolen ja kiinnostuskohteiden perusteella.


 

Kaksoisolentoryhmät ovat hyvä tapa löytää asiakkaiden ja nettisivuston kävijöiden samankaltaisia ihmisiä. Jos teen ryhmän nettisivuston kävijöiden perusteella ja mainos tuo uusia kävijöitä sivustollesi niin ryhmä myös kehittyy ja tarkentuu ajan mukaan.

Sanotaan, että sinulla on nettisivuston kävijät ryhmässä 100 henkilöä, jonka perusteella luot kaksoisolentoryhmän ja teet ryhmälle mainontaa. Ne facebook käyttäjät, johon viestisi osuu, klikkaavat mainoksen kautta sivustollesi. Kun mainoksesi on saavuttanut 900 eri käyttäjien klikit alkuperäisen mukautetun kohderyhmään suuruus on kasvanut 100:sta 1000:een. Tämä tarkoittaa sitä, että myös kaksoisolentoryhmä muuttuu tarkemmaksi kun Facebook voi ottaa huomioon 1000 henkilön ominaisuudet 100 sijaan.

Kiinnostaako LinkedIn mainonta mutta et oikein tiedä miten sitä kannattaisi tehdä? Haluatko saada uusasiakashankinnan hintaa alaspäin? Lataa ilmainen opas "Näin tehdään myyntijohtajia mielestelevää LinkedIn mainontaa".

 


 

Lue seuraava


Lue edellinen
3 Poimintaa Myyjälle #TuplaaMyyntisi Seminaarista
image description

Kirjoittanut Måns Hafrén

Tech genius

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps