Myyjä: 7 Syytä Sinun Kannattaa Lähettää Facebook Kaverikutsu Potentiaalisille Asiakkaillesi
Jan Eriksson

Myyjä: 7 Syytä Sinun Kannattaa Lähettää Facebook Kaverikutsu Potentiaalisille Asiakkaillesi

Olen itse ollut aika pitkään konservatiivinen eri sosiaalisten medioitten käyttämisessä. En ole pahemmin käyttänyt Facebookia, Twitteriä tai Instagrammia.

Viime syksynä päätimme Måssen kanssa, että varataan yksi päivä kuukaudessa webinaarien katselemiseen. Olisiko ollut jopa ensimmäisen webinaaripäivän aikana, niin päätin katsoa ainakin yhden Facebook markkinoinnista. Taustalla taisi olla se, että yksi asiakkaistamme halusi meidän tekevän heille Facebook-markkinointia.

Se oli kyllä todellinen silmienavaaja. En tosiaan tiennyt esim. että pystyy tekemään markkinointia omille asiakkailleen tuomalla heidän sähköpostiosoitteet excel taulukkomuodossa Facebookiin.

Nämä oli vähän sellaisia ensiaskelia siihen, että alkaisin käyttämään Facebookia taas aktiivisemmin.

Olin aikaisemmin käyttänyt LinkedIn:iä aika paljon, vaikka se on aika vaikeasti käytettävä palvelu vieläkin. LinkedIn:ssä kuitenkin usein sisältö oli mielestäni hyödyllistä. Facebook:ssa taas mielestäni harvemmin.

Facebookissa lähinnä ainoa hyödyllinen sisältö oli Digitalist Network Developers ryhmän viestit.

Rupesin sitten aika pian miettimään, että mitä tapahtuisi jos lisäisin potentiaalisia asiakkaita ja asiakkaita kavereiksi. Ei minulla mitään hyvää käsitystä siitä ollut mitä tulisi tapahtumaan. Ajattelin kuitenkin, että ei kai siitä haittaakaan voi olla.

Tässä nyt kiteytyksenä 7 syytä, miksi minun mielestä sinun kannattaa lisätä asiakkaasi ja potentiaaliset asiakkaasi Facebook kavereiksi:

  1. Saat keskusteluaiheita tapaamisiin.
  2. Välität heistä enemmän, koska olet nähnyt kuvia heidän perheestä.
  3. Saat enemmän merkitystä omaan työhösi. Et palvele enää pelkästään yrityksiä, vaan ihmisiä.
  4. Tiedät vielä paremmin mistä he pitävät. Hehän tykkäävät siitä ja jakavat. Tämä auttaa esim. jos haluat ostaa joululahjan.
  5. Voit jopa tietää milloin heillä on syntymäpäivä ja lähettää heille SMS viestin tai kortin.
  6. Näytät, että välität heistä henkilöinä myös.
  7. Hekin välittävät sinusta enemmän.

Summa summarun.

Teistä tulee läheisempiä. Ja ihmisiä tässä kaikki loppupeleissä ollaan.

 

Boostaa myyntiä - Tutustu ilmaiseen oppaaseemme digimarkkinoinnin taktiikoista B2B myyntijohtajille

Lue seuraava


Lue edellinen
Mitä Maksaa 10 Tapaamista B2B Myyntipäälikköjen Kanssa?
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps