Myyjä: Riittääkö 1 Soitto Per Päivä Kauppoihin?
Jan Eriksson

Myyjä: Riittääkö 1 Soitto Per Päivä Kauppoihin?

Olin juuri BUSO Pitch Your Business tilaisuudessa. Mahtavaa jengiä, loistavia yrityksiä ja yrittäjiä. Tilaisuuden tarkoitus on yhdistää myyjiä sekä startup:eja.

Yksi startupeista oli SalesCallsApp.com, jonka myyntijohtajana toimii Olli Uuksulainen. Olen itse joskus aikoinaan miettinyt samantyylisen App:in tekemistä. Sen takia oli hauska sparrailla hieman Ollin kanssa.

Olimme molemmat samaa mieltä siitä, että myyjien isoin haaste monissa yrityksissä on motivoida heidät. Toisinsanoen saada heidät oikeasti soittamaan puheluita.

Olli kertoi, että usein kun yritys ottaa heidän sovelluksen käyttöön johdolle aukeaa silmät siitä miten vähän oikeasti konkreettista myyntityötä tehdään.

Kerroin, että Brian Tracy Suositteli seminaarissa Tallinnassa 10 soittoa päivässä. Ja jos tämä ei täyty, niin tulee potkut.

Olli kertoi, että jotkut yritykset ovat jo tyytyväisiä, jos myyjät (vai oliko se asiantuntijat) soittavat edes 1 soiton päivässä.

Rupesin miettimään mitä tapahtuisi, jos jättäisi soittamisen pelkästään yhteen puheluun.

Tuli sellainen olo, että silloin en varmasti ikinä olisi päässyt pahimmasta soittokammosta eroon. 1-3 ensimmäistä puhelua tuntuvat itseltä vieläkin aina pahimmilta, vaikka olen soitellut tuhansia kertoja vuosien varrella.

Kiteytyksenä, niin itse en usko että 1 soitto päivässä riittää. Se voi jopa kääntyä soittajaa vastaan verrattuna esim. 10 puheluun.

Mitä parempaa tietoa sinulla on sille kenelle soitat sitä helpommin teet puheluita. Silloin et ole ns. aavikolla, vaan pystyt kuvittelemaan itsesi asiakkaan kengissä. Tässä asiassa auttaa digimarkkinointi.

Minä suosittelen, että tekee vähintään 10 puhelua päivässä. Tärkeää on myös, että pidät sen minkä olet päättänyt, oli se sitten 10 tai 20 tai enemmän. Tasainen tuotanto on parasta, silloin tiedät joka päivä mitä on edessä ja opit hallitsemaan soittamista paremmin.

Montako puhelua sinä teet päivittäin?

Tutustu ilmaiseen oppaaseemme digimarkkinoinnin taktiikoista B2B myyntijohtajille

3 Digimarkkinoinnin Taktiikka B2B Myyntijohtalle
Lue seuraava


Lue edellinen
7 Nokkelaa Tapaa Myyjä Voi Hyödyntää LinkedIn:iä
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps