Sinä et saa kauppaa myymällä yritystäsi Googlessa

Suuri osa yrityksistä haalii kävijöitä yrityksen kotisivuille Googlesta mainostamalla palveluitaan ja ohjaamalla hakija suoraan palvelusivulle. Osalle tämä hakijan tarpeita palveleva käytäntö on jostain syystä vielä hakusessa.

Lähdin hakemaan renkaidenvaihtopalvelua haulla: "renkaiden vaihto".

Miksi Autohuolto Kariste mainostaa yritystään eikä haettua palvelua?


Sen sijaan Rengaskeskus mainostaa renkaiden vaihtoa:


Mainokseen on myös lisätty asiakaslupaus: "allevaihto odottaessa", mikä varmasti monia kiinnostaa.

Autohuolto Kariste päättää sitten vielä ohjata minut yrityksensä kotisivujen etusivulle, jossa myyvät lähinnä teholastuja:


Rengaskeskus ohjaa minut renkaiden vaihto sivulle. Sivulla voin varata ajan tai katsoa kartalta sijainnin ja ajaa paikan päälle heti vaihtamaan renkaat:


Älä myy yritystäsi, vaan myy palveluitasi.

Lue seuraava


Lue edellinen
Google-hakujen 6 eri hakutyyppiä

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps