Super Salainen Myyntikysymykseni & 1. Buukattu Tapaamiseni
Jan Eriksson

Super Salainen Myyntikysymykseni & 1. Buukattu Tapaamiseni

Olin noin kuukausi sitten pitching tilaisuudessa. Siellä oli mm. Olli Uuksulainen pitchaamassa Sales Calls App:ia. Esityksen aikana hän nosti esille faktan siitä, että myyjä yleensä poistaa soittolistaltaan henkilön 3-5 soittoyrityksen jälkeen. Tunnistin itseni. Olli kertoi myös, että henkilöitä voidaan oikeastaan pitää vaikeasti tavoiteltavina vasta 10-12 soittoyrityksen jälkeen.

Minähän olin että, ei herranjumala, miten minä olen antanut periksi niin nopeasti. Päätin, että en poista henkilöitä listaltani ennenkuin olen soittanut reippaasti yli 10 soittoa ilman tulosta.

Minulla oli torstaina tapaaminen toimitusjohtajan kanssa, jolle soitin karkean arvioni mukaan noin 20 puhelua. Hän vastasi 2 kertaa puheluihini, jolloin hänellä ei ollut aikaa puhua ja sanoin olevani myöhemmin yhteydessä uudestaan. Normaalisti olisin jo monta kertaa antanut periksi, mutta olin päättänyt Ollin esityksen jälkeen olla sitkeä. Jatkoin soittamista ja lopulta hän kuunteli ja sovimme heti tapaamisen.

Tapaaminen meni loistavasti, sovimme työpajasta ja hän suositteli meitä kolmelle ystävälleen. Yksi hänen ystävistä oli henkilö, jolle olin 7 vuotta sitten saanut varattua ensimmäisen tapaamiseni kautta aikojen.

Hauska sattuma.

Se oli hieno hetki, kun sain buukattua ensimmäisen tapaamiseni. En muista miten monta puhelua olin soittanut ennen sitä, mutta veikkaan että yli 100.

Fiilis oli ihan loistavalta ja samalla itseasiassa vähän masentava. Masentava, koska ajattelin miten iso työ oli ollut saada ensimmäinen tapaaminen ja totesin vaan, että todennäköisyys kauppaan on todella pieni.

Aloin valmistautumaan tapaamiseen ja yritin löytää YouTube:sta vinkkejä tapaamiseen. Sieltä löytyi sitten mm. video, jossa Chuck Bauer paljastaa hänen “huippusalaisen myyntikysymyksen”:
https://www.youtube.com/watch?v=NSmG2JBFSK0

Olin avoin kokeilemaan kaikkia löytämiäni myyntitaktiikoita, koska kokemusta minulla ei käytännössä ollut yhtään.

Super salainen myyntikysymykseni oli silloin ja on tänäkin päivänä taas:

Kerro itsestäsi

Olen kehitellyt tapaamisagendaani useita kertoja ja jossain vaiheessa tuo kysymys oli pudonnut pois. Nyt se on taas agendalla ja toimii mielestäni loistavasti.

Ei sillä ole väliä, vaikka et suoraan osaa tunnistaa ihmistyyppiä vastauksen pohjalta. Sinä tulet kuitenkin alitajuisesti muokkaamaan esitystäsi ja keskustelua sopimaan vastaukseen.

Muistan useita vuosia sitten, kun nykyinen asiakkaamme alkoi kertomaan tarinaa halustaan tulla lentäjäksi. Hänestä tuli kuitenkin yrittäjä ihan toisella alalla.

Toiset aloittavat sillä, miten iso yritys on ja paljon se on kasvanut viime vuosina. He kertovat myyntitavoitteistaan ja haasteistaan siihen liittyen.

Kokeile sinäkin kysyä ensimmäisen parin minuutin aikana tapaamisessa tämä kysymys:

Kerro itsestäsi

Mikä on sinun super salainen myyntikysymyksesi?

Jos sinua kiinnostaa mennä laadukkaampiin tapaamisiin, niin oppaastamme saat 3 vinkkiä tähän:

Lue seuraava


Lue edellinen
Asiakkaasta Suosittelija: CASE Lastenvaunut&Lentoyhtiö + 6 Vinkkiä
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps