Tappaako Digimarkkinointi Myyjän?
Jan Eriksson

Tappaako Digimarkkinointi Myyjän?

Kehitys kehittyy ja uusia loistavia työkaluja tehdä yhä fiksumpaa markkinointia tulee jatkuvasti. Enää ei tarvitse viedä samaa sanomaa koko poppoolle. Sanoma voidaan hyvinkin helposti räätälöidä ja kokoajan useammin täysin automaattisesti.

Jotkut ovat innostuneet niin paljon tästä, että ovat julistaneet myyjän kuolleeksi. Tai ainakin ennustaneet sen kuolemaa. Veikkaan, että ne jotka sanovat näin ovat joskus joutuneet soittamaan myyntipuheluita ja se ei ilmeisesti istunut heille.

Tähän asti moni on varmasti rajannut kohderyhmäänsä, ostanut ajantasaisia yhteystietoja ja soittaneet heille tietämättä erityisen paljon heidän tilanteesta.

Mietitäänpäs hetki, mitä nämä uudet työkalut todella tuovat lisää markkinointiin ja myyntiin?

  1. Viestit useimmille pienemmille kohderyhmille omilla viesteillä
  2. Viestit heille ennenkuin he ovat ostamassa
  3. Viet automaattisesti heitä lähemmäs ostopäätöstä. Tuotat sisällön ensin ja hyödynnät sitten ohjelmia lähettämään sisältöjä puolestasi.
  4. Kun ihminen näyttää kiinnostustaan, niin järjestelmä kirjaa liikkeitäsi pitkin matkaa. Tuottaa hyödyllistä tietoa myyjälle.
  5. Lopulta ohjelma auttaa päättämään milloin sinun kannattaa olla yhteydessä potentiaaliseen asiakkaaseen.

Kehitys tuo siis huomattavan paljon tietoa nykyajan myyjille ja minä uskon, että se tulee lisäämään myyjien aktiivisuutta tulevaisuudessa. Mikäs sen tylsempää, kuin soittaa jollekkin joka ei ole yhteen kiinnostunut palveluistasi?

Osa ihmisistä ovat valmiita ostamaan tuotteita ja palveluita ilman kontaktia ihmiseen. Iso osa tulee kuitenkin aina tarvitsemaan sen toisen matkan varrelle tueksi. Ihmisen joka auttaa alkuvaiheessa ja antaa sen viimeisen vakuutuksen, siitä että olet tekemässä hyvän päätöksen järjellisesti ja tunteellisesti. Ihmisen, johon he voivat luottaa.

Eli Tappaako digimarkkinointi myyjän?

Ei tietenkään, päinvastoin.

Brian Tarcyn sanoin: 
Myyjät ovat olleet ja tulevat aina olemaan koko ihmiskunnan kehityksen yksi tärkeimmistä moottoreista.

Boostaa myyntiäsi - Tutustu ilmaiseen oppaaseemme digimarkkinoinnin taktiikoista B2B myyntijohtajille

Lue seuraava


Lue edellinen
Myyjä: 7 Syytä Sinun Kannattaa Lähettää Facebook Kaverikutsu Potentiaalisille Asiakkaillesi
image description

Kirjoittanut Jan Eriksson

Digital Marketing Advisor

Ota yhteyttä

Jan Eriksson
Jan Eriksson
jan.eriksson@primeweb.fi
+358 50 537 2411

Helsinki, Messeniuksenkatu 10 a 15a
00250 Helsinki
katso GoogleMaps

Måns Hafrén
Måns Hafren
mans.hafren@primeweb.fi
+358 9 2316 5433

Barcelona, Calle Clot 224
08027 Barcelona
katso GoogleMaps